Recenzia Inov-8 Road X-Treme 250

Táto recenzia oblaží všetkých cestných bežcov (alebo teda aspoň čiastočne cestných bežcov). Napísal ju pre nás náš zákazník Erik. Vychutnajte si všetky detaily, drobnosti a detaily, ktoré si vďaka svojim nabehaným kilometrom a zásobe iných topánok vedel všimnúť. Ak by ste aj vy chceli vytvoriť niečo podobné a získať kredit 10e u nás v obchode, neprehliadnite slovko v závere.

Úvodný úvod

Inov-8 je známy predovšetkým svojimi off-road topánkami, kde patrí medzi špičku bežeckej obuvi. Pokusy s cestnou obuvou asi neboli také uspešné, pretože výrobu radu Road-X určeného na cestu už firma ukončila. Namiesto toho je tu vynovený rad cestných topánok Road X-Treme, ktorý zatiaľ obsahuje dve verzie Road X-treme 220 (rozdiel päta-špička je 4 mm) a tréningová Road X-treme 250 (6 mm).  Napokom je tu ešte úplne nový rad Roadclaw, ktory zatiaľ obsahuje len jedného zástupcu, Roadclaw 275 (8 mm).

Obrázok 1: Road X-treme 250
Obrázok 1: Road X-treme 250

Moje cestné Road-X 233 už dobehali. Za dva roky odbehli viac ako 800 kilometrov. Hoci začínam mať radšej beh v prírode, ešte stále behávam asi dva až trikrát týždenne po asfalte. Race Ultra 270 mi je ľúto drať na čisto asfaltovom povrchu, a preto som si chcel vybrať aj nejaké ľahké cestné špeciálky. To , že to bude Inov-8 som ani na chvíľu nepochyboval. Rozhodoval som medzi Road X-treme 250 a 220. Nakoniec som si vybral 250-tky. Toto píšem po nejakých 100km v nich.

Obrázok 2: Biela farba na Road-X 233 dlho nevydržala. Nadobro sa stratila po zaprášených skratkách Zakyntosu. Ani pranie ju nevrátilo naspäť. Uvidíme, ako dlho vydrží zeleno-žltá farba X-treme 250 :) Našťastie, zatiaľ veľmi nepršalo a nebehám po prachu.
Obrázok 2: Biela farba na Road-X 233 dlho nevydržala. Nadobro sa stratila po zaprášených skratkách Zakyntosu. Ani pranie ju nevrátilo naspäť. Uvidíme, ako dlho vydrží zeleno-žltá farba X-treme 250 :) Našťastie, zatiaľ veľmi nepršalo a nebehám po prachu.
Strih

Road X-treme 250 su iné ako moje staré Road-X 233 a nie je to len predratými podrážkami a špinavým zvrškom. Skôr by som ich prirovnal k Race Ultra 270 kvôli podobnému “strihu,” ale s rozdielom v priestore pre palce (Race Ultra sú určené na opuchnuté nohy ultrabežca). Papierový 17 gramový rozdiel je zanedbateľný, Road X-treme 250 sa zdajú rovnako ľahké ako Road-X 233. Na prvý pohľad však X-treme 250 vyzerajú robustnejšie a pri obutí je aj zvršok subjektívne pevnejší.

Špecialitka – pichliače

“Pichliačov” na špičkách som sa bál najviac, a preto som si dával pozor, aby som sa pri vybaľovaní náhodou nepichol. :) Ale napokon pichliače nie sú až také veľké, ako sa na fotkách zdajú. Teda, tie gramy navyše boli pridané na iných miestach. Najviac asi v podpore na okrajoch podošvy, v ochrane špičky a tiež v ochrane achilovky.

Obrázok 3: Zľava Trailroc 245, Race Ultra 270, Road X-Treme 250 a Road-X 233
Obrázok 3: Zľava Trailroc 245, Race Ultra 270, Road X-Treme 250 a Road-X 233
Podošva

Iný dizajn podošvy robí topánku akosi stabilnejšou v porovnaní s Road-X. Road-X boli v tomto prirodzenejšie a s väčšou smerovou voľnosťou po dopade. V X-treme 250 je podrážka akoby rovnejšia a tlačí nohu do neutrálneho došľapu, zatiaľčo Road-X je na hranách oblejšia a ľahšie umožňuje supinačný alebo pronačný dopad.

Stabilita topánok

Stabilitu by som prirovnal k Race Ultra 270, na ktoré som si spomenul ihneď po obutí a po prvých metroch v Road X-Treme 250. Vyskúšal som ich aj na poľno-lúčnej cestičke, miestami kamenistej. Na hline a tráve sú si X-treme 250 isté a nešmýkajú sa ani na orosenej tráve, ani na mokrom oceľovom moste. Vyčnievajúce kamene v hline, a aj tie na asfalte, však cez podrážku cítiť a ostrejším by som sa v týchto natur topánkach radšej vyhýbal. V tomto však boli Road-X 233 asi rovnaké.

Obrázok 4:UK10. Najväčší priestor pre palce majú Race Ultra a Trailroc. Najmenej X-Treme.
Obrázok 4:UK10. Najväčší priestor pre palce majú Race Ultra a Trailroc. Najmenej X-Treme.
Špička topánok

Druhým miestom, kde bol pridaný materiál, je špička. Špička je viac chránená pásom našitej gumy. Toto mi na cestných topánkach najmenej chýbalo, pretože na asfaltke niet veľmi do čoho zakopávať. Práve naopak, táto ochrana špičky mojim prstom dosť vadí, pretože uberá priestoru prstom a elasticita špičky tiež utrpela – špička sa prstom nechce “uhnúť”.

Samotné topánky sú síce pohodlné, nakoľko sa to už len o topánkach na prirodzený beh dá povedať, ale zvláštny pocit z tuhej špičky nad nechtami hned po obutí mi mal naznačiť, že ich treba ihneď vymeniť za väčšie. Moje staré Road-X 233 sú veľkosťou UK10 (ako aj všetky ostatné Inov-8 v mojom botníku) a miesta pre prsty majú dosť, tak som si rovnaké kúpil aj X-treme 250. Teda objednal som si pôvodne omylom UK11 a dodatočne som zmenil objednávku na UK10. Veľká chyba. Hneď po prvom 10km behu som to oľutoval. Nechty na všetkých prstoch som si cítil ešte pár dní po behu…

Avšak keď som si ostrihal nechty a keď som z topánok vytiahol vložky a dotiahol viazanie, aby sa mi chodidlo neposúvalo k špičkám, palce získali trochu viac priestoru na výšku v špičke. Topánky sú síce bez vložiek menej pohodlné a palce ešte cítia, že špička podošvy sa začína dvíhať priskoro, ale aspoň mi po maratóne zostanú nechty… Rozhodne odporúčam zvážiť kúpu o číslo väčších topánok ako Road-X 233. Pri Race Ultra 270 je UK10 dokonca o pol centimetra dlhšia ako ostatné UK10 a priestor pre palce je veľkolepý. Ale Road X-treme 250 má nielen nižší strop, ale ešte aj gumená ochrana špičky je tu masívnejšia a tvrdšia ako u Race Ultra.

Obrázok 5: Špička u X-treme 250 nie je len pogumovaná, ale má našitý pás hrubšieho materiálu, ktorý nie je taký elastický ako pogumovaný zvršok špičky Road-X 233
Obrázok 5: Špička u X-treme 250 nie je len pogumovaná, ale má našitý pás hrubšieho materiálu, ktorý nie je taký elastický ako pogumovaný zvršok špičky Road-X 233
Ochrana päty

A posledným miestom, kde cítiť materiál navyše oproti Road-X 233 je zdvihnutý zvršok päty a ochrana achilovky. Neviem ešte zhodnotiť, či to naozaj achilovku aj chráni. Musím však povedať, že ten pridaný centimeter materiálu cítim nad pätou na achilovke, aj keď mi to vyslovene až tak nevadí. Možno to je len o zvyku.

Obrázok 6: Zvršok X-treme 250 za achilovkou je minimálne o 1cm vyšší v porovnaní s ostatnými topánkami. Ostatné topánky v tejto štvorici však sú tak na achilovke podľa mňa pohodlnejšie. Zvýšená päta však neprekáža.
Obrázok 6: Zvršok X-treme 250 za achilovkou je minimálne o 1cm vyšší v porovnaní s ostatnými topánkami. Ostatné topánky v tejto štvorici však sú tak na achilovke podľa mňa pohodlnejšie. Zvýšená päta však neprekáža.

Záverečný záver

Celkový dojem z Road X-treme 250 po vybratí vložiek je príjemný. Príjemnejší by bol však vo veľkosti o číslo väčšej ako Road-X 233. Topánky by som odporučil každému, kto je zvyknutý na topánky od Inov-8 a ich prístup k prirodzenému behu. Jednoznačne, majiteľ Road-X 233 si rýchlo zvykne. Napokon nemá ani veľmi na výber. :) Pre prechod z pohodlných vypolstrovaných topánok bude však potrebná trpezlivosť a väčšia opatrnosť.

Obzrite si cestné Inov-8 Road X-Treme v našom e-shope tutok!

___

Za výbornú recenziu ďakujeme Erikovi. Ďakujeme, chlape!

Ak máte chuť pomôcť ostatným s výberom topánok, batohov, viest a podobne, a chcete si zarobiť na kredit v našom e-shope, napíšte pre nás niečo aj vy. Inštrukcie nájdete tuto.

rybalka.spaceпо imeiплов вкак пользоваться спонжем каплейэкспресс доставка грузовdiveyevo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *